Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

Recherche

6 juin 2017 2 06 /06 /juin /2017 10:24
Canonizare și delimitare

Fiecare vizită pe care o fac la mănăstirea Căpriana stă sub semnul amintirilor frumoase: aici s-a nevoit timp de cîțiva ani unchiul meu, schimonahul Gavriil (Bulat): 1932-2009.

Practic fiecare pas pe care-l fac prin incinta acestui minunat așezămînt monahal, îmi amintește de el. A fost, se spune, un călugăr harnic, smerit și taciturn. Un bun gospodar. S-a ocupat într-o perioadă și de pivnițele mănăstirii. Era și un grădinar iscusit. Așa mi-l amintesc și eu. Dar de data asta nu despre unchiul meu va fi vorba. Ci de duhul risipitor al locului. Acesta face ca lucrurile bune să alterneze cu unele de-a dreptul inutile, cum este și amplasarea acestei statuiete de inspirație apuseană...ca să nu mai vorbesc de multele panglici întinse de-a jur-împrejurul stăreției, care restricționează accesul celor care vizitează mănăstirea. Nu am mai văzut nicăieri așa ceva, la nicio altă mănăstire, nici în străinătate, nici în Sfîntul Munte. Să fie o invenția mai deosebită a celor care conduc acest așezămînt? Nici guvernele nu au astfel de însemne de restricție de circulație...

În fine, fiecare bordei cu al său obicei! Dar parcă ăsta nu face parte din Trupul Bisericii. Dumnezeu să judece lucrurile, noi nu putem decît să formulăm întrebări. Răspunsurile pot sosi și mai tîrziu.

Canonizare și delimitare

După săpătăturile arheologice și lucrările de restaurare, care au durat mai mult de un deceniu, așezămîntul pare să-și fi căpătat liniștea și ritmul firesc al slujbelor și rugăciunilor. E un loc încărcat de istorie, de mărturii grăitoare, legat și de numele ierarhului Gavriil Bănulescu Bodoni, acum canonizat.

Osemintele sale lumești s-au odihnit pînă la canonizare în coasta bisericii vechi a mănăstirii, iar acum s-au mutat în incinta locașului, pregătindu-se pentru acestea o raclă specială. La poalele zidului se mai conservă construcția în rizalit, care adăpostea mormîntul, precum și piatra tombală. Sfîntul însă s-a mutat în biserică. Este prima canonizare în Moldova care a îmbogățit menologul Ortodoxiei, căreia îi vor urma și altele. Dar e un lucru deosebit și întăritor pentru sufletele credincioase faptul, că această cunună a sfinților Moldovei se îmbogățește anume aici, la Căpriana - străveche vatră monahală pe pămînturile istorice ale vechii Moldovei.

Să tragem nădejde și să ne rugăm Bunului și Milostivului Dumnezeu să ne dea discernămînt, gînduri chibzuite, fapte jertfelnice față de cei de lîngă noi, și cu rugătorul din ceruri, care este Sfîntul Gavriil de la Cărpiana, să apucăm cu toții un locșor în Împărăția Lui cea pentru toți încăpătoare!  

racla cu moaștele Sfîntului Gavriil de la Căpriana

racla cu moaștele Sfîntului Gavriil de la Căpriana

Partager cet article
Repost0

commentaires

V
Wooow !!! - Acesta este cel mai mare lucru care s-a întâmplat vreodată în viața mea. Dr. Amiso este un dar de la Dumnezeu. El se pricepe foarte bine să se alăture locuințelor, să construiască afaceri, să-i ajute pe oameni să câștige alegeri cu puterile sale magice, și cu cutii de vraja etc. M-a ajutat să-mi recuperez soțul, pe care l-am pierdut aproape. Mi-a reunit familia și a făcut progrese în afacerea mea. Este acest om un înger de la Dumnezeu? Este autentic ... deci nu ar trebui să o subestimați. Pur și simplu trimiteți-l pe herbalisthome01@gmail.com sau contactați la +2349045238817. Dacă sunteți în aceeași stare; Nu mai plânge. Acesta este un adevărat vrăjitor și nu există două moduri în acest sens, pentru că el a făcut-o pe a mea pentru mine, și va face și al tău. el este singura soluție la toate problemele tale 100% Sigur, testat și de încredere, Dr.Amiso trebuie să vă mulțumesc din nou !!!!!!!
Répondre
A
Bună ziua, sunt Viorica Dăncilă, aproape că mi-am pierdut viața când soțul meu de șase ani m-a părăsit să fiu cu o altă femeie. Am plâns și am oftat în fiecare zi și noapte, până am fost atât de rău încât am venit pe internet pentru ajutor. Și am văzut o mărturie a unui vrăjitor minunat care o ajută pe o doamnă pe nume Adina-Ioana Vălean să-și refacă casa și am decis să o încerc, așa că am contactat-o ​​pentru ajutor și el mi-a aruncat o cutie de ortografie de dragoste pe care o folosesc soțul meu pentru ia-mă înapoi, iar acum sunt o femeie fericită. Pentru ceea ce ai făcut pentru mine, nu voi înceta să împărtășesc numele tău bun cu oamenii de acolo, pentru munca bună pe care ai făcut-o pentru mine. Sper ca Dumnezeu să vă binecuvânteze foarte mult, i-ați ajutat pe oameni să-și recâștige dragostea, este ideal că am publicat acest lucru într-un ziar local pentru Dr. Amiso, în alții pentru a aduce mai mulți clienți la el, el merită mai mult decât acesta și este sigur că îl va răsplăti. fie că este vorba de sănătate sau cancer, divorț sau sarcină, recuperare de datorii sau datorii, HIV sau orice virus, încetați să plângeți, contactați herbalisthome01@gmail.com sau sunați la whatsapp la +2349045238817. el este singurul răspuns la toate problemele dvs. Testat și de încredere, de încredere 100%.
Répondre